ITMS 2014+: 312011AFW8

Akronym: PEDAX

Pedagogická prax ako determinujúci faktor adaptácie moderného učiteľa v kontexte vedomostnej spoločnosti

Názov a sídlo prijímateľa: Žilinská univerzita v Žiline, Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina

Názov projektu: Pedagogická prax ako determinujúci faktor adaptácie moderného učiteľa v kontexte vedomostnej spoločnosti

Miesto realizácie projektu: Žilinský kraj, Žilina (Sk)

Operačný program: 312000 - Operačný program Ľudské zdroje

Výška poskytnutého NFP: 366 938,47 €

Kód projektu v ITMS2014+: 312011AFW8

Začiatok realizácie hlavných aktivít projektu (začiatok realizácie prvej hlavnej aktivity): 11.2020

Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu (koniec realizácie poslednej hlavnej aktivity alebo viacerých aktivít, ak sa ich realizácia ukončuje v rovnaký čas): 10.2023

ZMLUVA O POSKYTNUTÍ NENÁVRATNÉHO FINANČNÉHO PRÍSPEVKU :

PERSONÁLNA MATICA :

Stručný popis projektu:

Predkladaný projekt je zameraný na skvalitnenie prípravy budúcich učiteľov, študentov akreditovaných učiteľských študijných programov učiteľstvo výchovy k občianstvu a učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu v kombinácii. Existujúci model pedagogických praxí, jeho skvalitnenie a zefektívnenie má za cieľ priniesť zvýšenie kompetencií a zručností študentov. Primárnymi aktivitami projektu budú autoevalvácia súčasného modelu fungovania a kvality cvičných škôl Fakulty humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline (ďalej FHV UNIZA), identifikácia relevantných best practice v kontexte európskych krajín a ich následná adaptácia do súčasného modelu, následne overenie efektívnosti inovovaného modelu pedagogickej praxe v cvičných školách a zakomponovanie zistených ďalších možných prvkov do konečného inovovaného modelu pedagogických praxí. Analýza realizovaných pedagogických praxí v podmienkach FHV UNIZA v komparácii s aktuálnymi trendmi v uvedenej oblasti je spôsobom na identifikovanie súladu/nesúladu medzi ponúkanými a požadovanými zručnosťami budúceho pedagogického pracovníka. Projekt zistí postavenie modelu cvičných škôl FHV UNIZA v komparácii s obdobnými modelmi na Slovensku a v zahraničí nástrojmi strategickej analýzy (SWOT, benchmarking).  Kvalitatívny a kvantitatívny výskum ponúkne možnosti na výber vhodných modelov cvičných škôl pre pedagogickú prax v kontexte európskych krajín a vyberie relevantné prvky na inováciu modelu cvičných škôl FHV UNIZA, navrhne spôsob priebežného monitorovania kvality pedagogických praxí tak, aby bola zaručená ich adaptácia na meniace sa podmienky v oblasti vzdelávania v súlade s best practice na Slovensku a v zahraničí. Inovovanie existujúceho modelu cvičných škôl pre pedagogickú prax FHV UNIZA vytvorí kvalitný metodologický základ prípravy budúcich pedagogických zamestnancov.

Názvy aktivít a ich trvanie:

  • november 2020 – apríl 2021: Autoevalvácia súčasného modelu fungovania a kvality cvičných škôl
  • február 2021 – február 2022: identifikácia relevantných best practice v kontexte európskych krajín
  • marec 2022 – október 2022: Adaptácia relevantných best practice do modelu cvičných škôl FHV UNIZA   

november 2022 – október 2023: Overenie efektívnosti inovovaného modelu pedagogickej praxe v cvičných školách a následné zakomponovanie zistených ďalších možných prvkov do konečného inovovaného modelu pedagogickej praxe